Så var julen över..

Hade julfirandet hemma hos oss i år också. Det var super trevligt och skoj. Vi bestämde oss för att vi bara skulle köpa julklappar till dem under 18 och istället skulle vi vuxna spela ett julklapps-spel. Morsan vann med 8 julklappar när spelet var över och jag hade 6 stycken. Moster Ingela åkte ut först med sitt lilla paket hon hade kvar som var ett marsinpan choklad med nogat fyllning haha. Snacka om att hon är en dålig förlorare den kvinnan!
Anyway.. här är en bild på mina julisar från spelet:


Många bra - att - ha - saker :)

Tomten kom och dela ut julklappar till Robin! Tack så mycket Mattias :)
Robin tackade tomten med en stor kram innan han skulle gå vidare till andra snälla barn.



När tomten stod i dörröppningen och berättade att han hade en lång väg att gå så tittade Robin på mig och sa: Mamma tror du inte tomten kommer att frysa?! Haha så omtänksam son vi har! Stackars tomten hade bara en tunn kappa på sig så Robin blev orolig ( tur att tomten skulle in till sin morsa som bor vägg i vägg med oss :) hihi

Den 25:e var det vår lilla älsklings 4-årsdag och den firade vi enkelt med en tårta eftersom vi hade kalas för honom den 20:e för släkten. Stackars kille... blir mycket firande för hans del eftersom han fyller år så "fel". Brukar bli kalas på dagis innan jullovet, släktkalas innan jul, julafton med massa paket sen den 25:e är det den verkliga födelsedagen... han förstår ingenting och på julafton började han ge bort sina paket till oss andra för det blev för mycket för honom :) - Jag orkar inte mer mamma!, sa han. Stackars liten!
Nu är jul-jippot äntligen över och snart är det nyår, herre min get vad detta året har gått undan! Var på Ikea med syrran idag för att hon skulle handla lite möbler, självklart fick jag också med mig lite grejer därifrån ;) När vi var klara där körde hjärtat oss till stan för att vi skulle fortsätta vår shoppingrunda... Var meningen att jag skulle köpa kläder men kom hem med annat istället! Som vanligt! Bjuder på bilder på två av mina coola fynd som gjordes idag...
En fräck skål som inte kunde motstå! Ska ha den som godis-skål :)
Den andra lite udda grejen ska väl föreställa ett fruktfat av något slag... lite väl "juligt" så det ska spraymålas vitt!

Vilket inlägg det blev! Nu ska jag skrypa ner i soffan med hjärtat och glo på en film. - Ha det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0