Lokalen är fixad!

Igår löste det sig äntligen med lokalproblemet!
Får hyra en annan lokal en vecka efter det att jag egentligen skulle vilja ha den men bättre sent än aldrig.
Så nu blir det så att vi firar med släktingarna här hemma hos oss och har festen veckan efter det, fattar inte varför det tillåts att lokaluthyraren håller ett datum till någon som ska bestämma sig om dem ska ha lokalen eller ej....Antingen eller får det väl iaf vara!!
Har nyss hämtat Robin på dagis och varit och handlat, ska stryka mina nya gardiner och fixa till sovrummet lite hade jag tänkt mig men innan dess måste jag få lite kaffe i mig!

Klickade runder lite och kom in på en rolig sida: Tjuvlyssnat.
Står en massa roligt så om du inte har något bättre för dig eller kanke behöver livas upp lite är det värt ett besök :)
Här kommer ett smakprov:

Torget, Sala
Två tjejer ~17 sitter och pratar om killar och vad som har hänt under den gångna helgen.
Tjej 1 (nyfiket): Hade du sex med den där killen efter festen i lördags?
Tjej 2: Såklart att jag hade det!
Tjej 1: Men ni använde väl kondom!?
Tjej 2(tvekande): Nja, på sätt och vis…
Tjej 1 (irriterat): Hur menar du?
Tjej 2: Vi hade inga kondomer så jag lindade plastfolie runt den…

 

ICA-butik, Uppsala
En dam ~70 väntar medan kassörskan, en kvinna ~25, scannar in hennes varor. Plötsligt pekar damen på displayen där priset nu är över 5000 kronor.
Damen (upprört): Men kära vän, så där mycket får det inte kosta.
Kassörskan (tittar upp på displayen): Va? Oj, ja… Det måste vara något fel.
Damen: Så mycket har jag faktiskt inte köpt! Jag tänker inte betala så mycket.
Kassörskan nickar nervöst, medan hon går igenom vad hon har scannat in.
Kassörskan: Nej, det är något som inte stämmer. Här är felet… Jag råkade trycka in att du har köpt ett halvt ton potatis.
Damen (barskt): Jaha.
Kassörskan (hämtar snabbt potatispåsen och väger den igen): Två kilo var det bara.
Damen (vänligare): Två kilo, ja. Jag tänkte väl att jag inte är så senil att jag köper ett halvt ton potatis.
Kassörskan (lugn igen): Nej, det var bara jag som tryckte fel.
Damen (funderar tyst medan kassörskan korrigerar priset och utbrister sen): Ska jag köpa så mycket potatis måste jag ju faktiskt ta gubben med mig!

 

Gröna linjen mellan S:t Eriksplan och Hötorget
Två killar ~16 diskuterar träning.
Kille 1: Jag skulle vilja bryta foten.
Kille 2: Vadå då?
Kille 1: Då får man gå på kryckor i typ en månad. Fattar du vilka underarmar man får!

 

Pizzeria Roslagsgatan, Stockholm
In kommer en uppenbart dyngbakis kille ~25, och tittar på pizzamenyn. Han verkar ha svårt att bestämma sig.
Killen: Har ni purjolök?
Pizzabagaren: Jag vet inte! Vad är det på den?

 


Kommentarer
Postat av: Mimi

haha, den med plastfoliet.. klockrent :D

2008-09-26 @ 00:45:49
URL: http://mimimihalek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0