Morsans goda hälsolimpa

2½ dl vetemjöl
1 dl grahamnsmjöl
1½ dl rågsikt
1 dl rågkross
½ dl vetekli
2 msk vetegroddar
1 tsk salt
2 tsk bikarbonat
½ l filmjölk
1 dl brödsirap eller mörk sirap

Sätt ugnen på 175°.
Blanda ihop dom torra indigrienserna häll därefter på filmjölken och sirapen och blanda till en smet.
Smöra och bröa en brödform, häll i smeten och sätt in formen i ugnen.
Brödet ska nu stå i nedre delen av ugnen i ca: 1½ timme.
När det har gått 1 timme bör du täcka brödet med en bit aluminiumfolie så att skorpan på brödet inte blir FÖR hård.
( Jag vet att det är en himla massa olika indigrienser men jag lovar att det är värt det!, jag hade solrosfrön i mitt och det är supergott. )




Kommentarer
Postat av: madde

Nej fan Emma det får nog fan bli lite bröd ändå! Man kan ju inte motstå när man ser d här hahhaha. Ses imorgon=)

2009-03-03 @ 22:02:47
Postat av: Anneli

Dom blev ju fina!

2009-03-03 @ 23:36:38
URL: http://mittvardagslib.blogg.se/
Postat av: Anneli

Stavar som en kråka :-(

2009-03-03 @ 23:38:46
URL: http://mittvardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0