6:e oktober

Idag har det varit en alldeles underbar dag. Fikade med Micke imorse och flabbade en massa skit. När jag kom till dagis för att hämta Robin höll en av pedagogerna på att prata med honom och berättade för mig att dom nyss hade kommit överens om att det var Robin som skulle få klippa invigningsbandet på invigningen av det nya dagiset. Robin log med hela huvudet och såg ut som en stolt tupp :) Eva och Jonna följde med oss hem så att barnen kunde leka innan det var dags att gå tillbaka till dagis för invigningen. Klippte Robin när vi var hemma och vände så att han är nysnaggad och fin till imorgon då fotografen kommer till dagis. När vi kom tillbaka till dagiset fick vi kolla på en massa saker barnen hade gjort och sen var det dags för ett gigantisk bord som var fullt med diverse bakverk. Kan erkänna att jag inte vågade stoppa en enda smula i munnen (vem vet om det var bakat med en gnutta hat) med tanke på att alla inklusive lärarna från skolan skulle äta av kakorna! Barnen lekte och hade skoj och helt plötsligt var klockan 17.45 och det hade blivit dags för Robin att klippa bandet. En nervös Robin drog benen efter sig upp på scenen och tittade osäkert på rektorn när hon hade presenterat honom och sagt åt honom att det var fritt fram till att klippa. När han hade klippt genom bandet applåderade alla och han såg sååååå stolt ut!! Mitt lilla modiga hjärtegull. Filmade med kameran så att Paul kan få se sin son i rampljuset eftersom han inte kunde vara där idag.

Detta var allt jag hade att "säga" för denna gången. Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0