Ny vecka med nya möjligheter!

Måndagen den 14 september, vecka 38. Robin vaknade när Paul försökte "smyga" hemifrån, 7 med andra ord. Godmorgon.

Just nu leker Robin med en kompis inne på hans rum, en annan håller på att kravera, har så jäkla ont i ryggen. Måste sovit "fel" inatt. Har precis gjort iskaffe som jag sitter och smuttar på, gott gotti gott gott! Köpte Nescafés espressopulver igår och ångrar att jag inte gjort det mycket tidigare... Mmmmmm! Så vad händer idag då? Inget speciellt men något som jag MÅSTE göra är att sortera, städa och göra iordning vårt kylskåp och frosta av frysen som vi får kämpa med för att kunna stänga!





När avfrostningen är igång ska jag laga middag. Idag blir det Chili con carne, ris, bröd och sallad. Ska vara duktig och skriva upp vad jag har i mina frysar nu när jag ändå ska rota där och sen ska jag inte köpa hem en enda pinal och stoppa i frysen förren båda är tomma! Fick en stor rabarberplanta av min moster i början på sommaren, skar av stjälkarna när dom var färdiga och nu har vi fått ett gäng nya som är klara att avnjutas. Tänkte frysa in dom så att man kan göra paj när man blir sugen. Gräset vi sådde i den "nya" trädgården behöver klippas och lika så den andra gräsmattan, tvätt ska bli upphängd och annan väntar på att bli inlagd... jodå man har att göra! - Ha en underbar dag.

Kommentarer
Postat av: Tess

"pinal" ? WTF är det? ^^

hehe, och ni är inte de enda som behöver frosta av frysen, dags att göra det nu inför höst/vintern, fylla med lite hembakat, eller vad säger du? ;)



2009-09-14 @ 15:01:05
URL: http://thereseshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0