Something old, something new, something yellow =



Ser ut som en blek kärleksmums/snoddas och det är precis vad det är... med lite ändringar i receptet! Får jag lov att presentera: - Ananas snoddas!

Kaksmet:
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
4½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl mjölk
1½ liten burk krossad ananas
½ dl ananasspad

Glasyr:
75 g smör
? msk ananasspad (pröva dig fram)
2 tsk vaniljsocker
3½ dl siktat florsocker

Garnering:
Kokosflingor.

Gör så här:

Smält smöret och låter det svalna, under tiden vispar man äggen med sockret pösigt och sedan tillsätter man de torra ingredienserna, mjölken, spadet och det smälta smöret. Häll sedan smeten i en smord och bröad långpanna eller på bakplåtspapper, 30x40 cm. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15-20 min på 175 grader.

Låt sedan kakan svalna ordentligt. Smält under tiden smöret till glasyren. Tillsätt de andra ingredienserna under omrörning. Bred glasyren på kakan, strö på rikligt med kokos, skär upp kakan och njut. Yum, yum yuuuum!







Kommentarer
Postat av: madde

Den var GOOOOD! Vill jag önska mig i inflytnings kaka=)

2010-08-20 @ 12:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0