En salig blandning!

Måndag igen, helgen kom och swisch sa det bara så var den över! I lördags vad det äntligen dags för tjejkvällen. Det var tre stycken som inte kom men vi andra hade skoj som in i norden. Förfest hos syrran och sen blev det utgång. Väl på Harrys träffade vi Boris - Ullared Boris ja! Trevlig prick som bjöd på sig själv så det blev en del rumpskakning med honom på dansgolvet. När det var färdigfestat åkte jag hem till mamma där Juni och Paul låg och sov och när jag skulle ta upp min telefon för att be Paul komma ner och öppna porten letade jag genom väskan och mina jackfickor och letade lite till innan jag erkände för mig själv att min mobil var puts väck! - F U C K! Såg att det lyste och hörde några sitta och prata på andra våningen så jag fick kasta sten på deras dörr och bad dom snällt att öppna dörren för mig. Väl inne låg mamma fortfarande vaken och hade inte sovit en blund för att dom som öppna till mig hade haft en hejdundrandes bröllopsfest. Snackade lite med henne och sen trillade jag ini bingen och somnade som en gris! 2½ timme senare låg Juni och snackade för fulla muggar och då blev jag pigg och kunde inte somna om... God morgon! Brukar aldrig bli bakis men igår mådde jag verkligen INTE bra + att jag var groggy fram till klockan var 13. Vid detta laget hade jag fett med ångest över att min telefon var borta, själva luren spelade ingen roll men mitt kort! Åkte ner till till stan för att gå en runda på bakluckeloppisen och innan dess gick jag in i en affär för att handla cigg, när jag stod i kassan frågade jag fall dom hade iskaffe för det brukade den affären ha förr men helt plötsligt gick det inte att få tag i mer..- Ja vi har iskaffe, den står i mjölkdisken. Glad blev jag och skuttade nästan ner och hämtade mitt iskaffe. När jag kom ut till bilen stod Paul och prata i telefonen och då hörde jag bara att han sa: nä det är min sambo som har tappat sin telefon. Det visade sig att någon hade hittat min telefon, sett att batteriet nästan var slut, skrevit ner Pauls nummer (eftersom jag ringde minst 10 gg från den till min) och var snälla och ärliga människor som ville återlämna telefonen till mig! Snacka om att jag blev glad!!!! Körde upp till Norra Stenbocksgatan, ringde upp tjejen som hade ringt och ner skickade hon sin engelsktalande man som hade hittat min lur. Han såg ut att vara lika glad som mig när han överlämnade telefonen och när jag erbjöd honom en 100-lapp vägrade han ta emot den. Frågade var han hade hittat den och då drog han med mig runt hörnet, pekade och sa - Here! Fattar verkligen inte hur den kunde hamna där! Pratade i den i bilen på vägen hem så jag MÅSTE tappat den i bilen. Jaja.. skitsamma jag fick ju tillbaka den och slapp allt kludd med nytt kort :) Tack du snälla, ärliga, utländska man!

Idag har jag grejat med drickan/saften jag satt i onsdags. Den blev faktiskt riktigt god! Inte så koncentrerad att den behöver spädas och det är lite synd för den kommer att ta slut väldigt fort! Hällde upp den på plaskor och stoppade i en bit kanelstång i varje flaska. Gott gotti gott gott! Robin "beställde" köttbullar till middag idag så det blev dagens förmiddags bestyr idag. Madde och Ida har sålt sitt gamla mög dom egentligen skulle slänga på bakluckeloppisen och eftersom mamma ska flytta behöver hon bli av med massa av sitt skit och när Paul såg stället i söndags var han inte sen på att säga: Här ska jag också stå och sälja vår skit! Det är ju faktiskt så att någons "skit" är en annans lycka. Ska upp på övervåningen lite senare idag och packa upp alla lådor vi inte fått uppackat än och sortera bort "skit" som Paul ska försöka få sålt på bakluckeloppisen om två veckor! Det var faktiskt kul att gå en runda på loppisen så har ni inte varit där och gillar loppisar tycker jag att ni ska ta er dit. Nästa helg är det stor loppis här i Perstorp och den ska jag och mamsen gå på :) Nä,  nu har jag annat att göra. - Ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0