Jag lyckades!

Yes så var dagen här.. dagen då jag låste ut mig och barnen från huset! Imorse när jag hade lämnat Robin på dagis blåste det som sjutton så jag lät vagnen stå nedanför trappan medan jag låste upp dörren.. hade nycklarna i handen när jag drog upp loppan och sen la jag dom i köket istället för i fickan där dom ska ligga. När jag skulle hämta Robin tänkte jag först låta Juni sova vidare och ge henne mat först när vi kom hem igen men så vaknade hon i sista sekunden så jag gav henne en flaska och ny blöja.. sen ringde mamma mitt i allt.. snackade med henne medan jag gick ut ur huset.. slog igen dörren och när jag kom ut på vägen kände jag att det var något som fattades i fickan... FAN! Hoppla.. nu har du lyckats Emma! Hämta Robin på skolan och det enda jag tänkte på på vägen var - sicken tur att jag gav Juni mat och ny blöja och hur tusan ska vi komma in i huset utan att behöva klirra en ruta!? Nu hör det till saken att jag är helt paranoid att det är någon som tar sin in i huset när jag inte är hemma så jag låser ALLTID dörren mellan källarplanet och entreplanet när jag är ensam hemma för att slippa springa och kolla fall hjärtat har låst ytterdörren till pannrummet (för kommer man in där så är man INNE). När vi kom hem igen så var pannrummet låst men det hade ju inte gjort någon skillnad för jag hade ändå inte kunnat komma upp på entreplanet... Kikade runder och såg till min lycka att hjärtat hade fuskat och bara låst det ena låset på ett av fönstrena så jag bad grannen om hjälp med att bräcka upp fönstret.. och inte nog med det, gamlingen klättrade snällt upp på en stegen, hoppa in i rummet och öppna ytterdörren för mig. Slutet gott allting gott! Tack HC!

I tisdags fick jag Juni till att skratta riktigt kluckande för 1:a gången och jag lever fortfarande på det, så mysigt! Igår var vi på bvc, vikt: 6020g längd: 60cm. Alltså har hon gått upp 1kg på en månad och växt 2 cm. Allt som allt har Juni växt 10 cm sen hon ut kom :) Lite färska bilder på donnan:









Annars händer det inte så mycket.. Vi hart tagit fatt i vårt sovrum och det ska vara klart till söndag kväll. Just nu är det en massa spacklande och slipande men snart är den biten ur världen. Igår var Paul och köpte golv, mmm..mmm..mmm sååååå fint! "Garderobsinredningen" är bestämd och ska bara hämtas, sänggaveln kluras det på och sen har vi det dära med tapetval.. inte det lättaste men det löser sig! Nä.. nu ska jag fixa fram dagens käk för hjärtat kommer när som helst. - Ha det!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Hon e såå fin<3

2010-09-11 @ 10:52:06
Postat av: Therese

Så söt hon är eran lilla sessa :D Tiden går fort.

Tycker man ser syskondragen nu ;)

Vi har lite att ta igen sen snäckan, tänker massa på er @}-;--

2010-09-11 @ 20:47:21
Postat av: emma

tack så mycket! ja tess dom är jätte lika :) hon är en liten kopia av Robin när han var liten. ja måste höra hur allt har gått och det hade ju varit trevligt att få se lille Dante kram

2010-09-11 @ 22:19:03
URL: http://emmasordochmeningar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0